هفته نامه توسن

هفته نامه فرهنگی اجتماعی سیاسی استان سیستان و بلوچستان

هفته نامه توسن

هفته نامه فرهنگی اجتماعی سیاسی استان سیستان و بلوچستان

توسن شماره 219 دوشنبه 18 خرداد 

پس از  سخنان سریع رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان، گروه ها و اقشار مختلف مردمی به این ندای رهبری به صورت گسترده لبیک گفتند. در همین راستا علما و سران اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مراکز نظامی حریم شخصی ملت ایران است، عنوان کردند: ما اجازه بازدید از مراکز نظامی را به آمریکا نمی دهیم چرا که اعتماد به آمریکا سرنوشت سوریه و عراق را برای ایران به ارمغان دارد.

*اعتماد به آمریکا سرنوشت سوریه و عراق را برای ایران به ارمغان دارد
مولوی نظیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و هم زمان با امضاء توافقنامه لغو شود، گفت: متاسفانه با سابقه ای که دولت آمریکا در گذر زمان داشته قطعا نمی شود به آمریکا و تعهدش مطمین بود و تنها اعتماد به آمریکا سرنوشت سوریه، لیبی، یمن و عراق را برای ایران به ارمغان می آورد.
وی با بیان اینکه دستاورد های هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود، افزود: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد چرا که احتمال اینکه آمریکا زیاده خواهی های بیشتری را مطالبه کند وجود دارد لذا لازم است که توافق بازگشت پذیر باشد که در صورت نقض عهد آمریکا، ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

*مراکز نظامی حریم شخصی ملت ایران است
مولوی عبدالرحیم ریگیان امام جمعه اهل سنت میرجاوه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامونبا بیان اینکه در جریان توافق هسته ای هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود، گفت: در جریان توافق هسته ای دیپلمات های ایرانی نباید هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی را قبول نمایند چرا که مراکز نظامی حریم شخصی ملت ایران است لذا اجازه ورود به حریم شخصی خود را به هیچ کس نمی دهند.
وی ادامه داد: هدف آمریکا از حضور و بازدید از مراکز نظامی شناسایی و ترور دانشمندان هسته ای و نخبگان کشور است.
مولوی ریگیان بیان کرد: آمریکا غیر قابل اعتماد ترین کشور است که اگر نگاهی به مذاکرات هسته ای از ابتدا تا کنون داشته باشیم خواهیم دید که در طول مذاکرات حرف های ضدو نقیض بسیاری گفته اند لذا ملت ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی را به آنها نمی دهند.
امام جمعه اهل سنت میر جاوه اظهار داشت: شیعه و سنی کشور آماده اند بار دیگر فقر و تحریم ها را تحمل کنند تا این موضوع بهانه ای در دست دشمنان نباشد که ما را مجبور به توافق با کفر و اسرائیل نمایند.
وی با اشاره به اینکه بیانات رهبری نشان دهنده اوج خباثت آمریکا است، گفت: از تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهیم که به نرمی و به گفتمان خوب و صحیح و شفاف جلو رفته و رایزنی نمایند و تمام خطوط قرمز نظام را به خاطر داشته باشند.

*همه کشور ها به دستاورد های هسته ای نیاز دارند
مولوی عبدالوهاب کرد مدرس حوزه علمیه جام جم زاهدان در گفت و گو با عصر هامونگفت: همه کشور های دنیا در حد نیاز های واقعی کشور شان باید از دستاورد های هسته ای استفاده کنند.
وی ادامه داد: بازدید از جایگاه ها و مراکز هسته ای برای بار سوم توطئه جدید دشمنان نظام است چرا که آنها به دنبال یافتن چیز دیگری هستند و ملت ایران قطعا چنین اجازه ای را به آنها نخواهند داد.
وی در ادامه با اشاره به بیانات و تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص آمریکا از دیپلمات های ایرانی خواست مسائلی که بر علیه جهان اسلام و خطوط قرمز نظام است را ملت ایران یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد.

اجازه بازدید از مراکز هسته ای را به بیگانگان نمی دهیم
امام جمعه نصرت آباد گفت: داشتن انرژی هسته ای حق هر ملتی است و بیگانگان نمی توانند ایران را از داشتن آن محروم کنند.
جان داد نارویی در گفت و گو با زاهدانه با بیان اینکه انرژی هسته ای حق ملت ایران است اظهار کرد: بیگانگان هرگز نمی توانند از مراکز هسته ای و نظامی ما بازدید کنند، اینکار خلاف قانون است و هر کسی خلاف خطوط اصلی و قرمز نظام که رهبری آن را تعیین کرده اند، عمل کند اقدام غیرقانونی انجام داده است.
نارویی افزود: کردیم دانش هسته ای برای همه کشورها لازم است، چرا بیگانگان این حق را داشته باشند اما ایران را از داشتن این انرژی محروم کنند؛ آن هم انرژی که خود ایرانیان با زحمات فراوان آن را اختراع کردند.
وی با بیان اینکه هر کشوری اختیار خود را دارد، بیان کرد: ما نیاز به اجازه بیگانگان برای ادامه روند هسته ای در ایران نداریم و اجازه نخواهیم داد آنها از مراکز هسته ای و نظامی ما بازدید کنند.
نارویی گفت: خواسته کل ملت ایران داشتن انرژی هسته ای است و ایران هم می تواند در زمینه های کشاورزی،پزشکی و دفاعی و ... از این انرژی استفاده کند.
امام جمعه نصرت آباد افزود: هیچ کس حق ندارد برای ما محدودیتی ایجاد کند. دانشمندان ایرانی باید در زمینه های علمی و غیر علمی بدون هیچ محدودیت و مانعی به فعالیت خود ادامه دهند چرا پیشرفت دانشمندان ما می تواند برای همه کشورها حایز اهمیت باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اعضای گروه 1+5 شرایط مارا قبول نکردند مانیز می توانیم شرایط آنان را قبول نکنیم.

*ترور دانشمندان هسته ای ثمره اعتماد به امریکا است
یکی از علمای اهل سنت چابهار گفت: بازدید از مراکز نظامی و هسته ای ما در گذشته ثمره ای جزشناسایی و ترور دانشمندان ما نداشته است.
مولوی سید محمد درتکیده در گفت وگو با دادمردانبا اشاره به اینکه باید تمام تحریم ها یک جا برداشته شود اظهار داشت: بیگانگان با توجه به قول و قرارهای که که در دور های قبلی مذاکرات داده اند باید به آن قرار خود عمل کنند و تحریم ها یک جا برداشته شود و اگر عمل نکنند ملت ما دست بردار نیست.
وی با بیان اینکه چه تضمینی وجود دارد که آمریکا به تعهدات خود عمل کند، گفت: در طول دوره های گذشته سابقه این را دارد که به تعهداتش عمل نکند پس باید دولتمردان به این مسائل توجه داشته باشند.
یکی از علمای اهل سنت چابهار بابیان اینکه آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست گفت: بازدید از مراکز نظامی و هسته ای ما در گذشته ثمره ای جزشناسایی و ترور دانشمندان ما نداشته است،بی شک در این بازدیدها هم قصدی جز شناسایی و از سر راه خود برداشتن دانشمندان هسته ای کشور را ندارند.
وی با اشاره به سخان مقام معظم رهبری که فرمودنداجازه بازرسی به مراکز هسته ای و نظامی را به بیگانگان نمی دهم افزود:ما مطیع سخنان رهبر و پشتیبان ایشان بوده و هستیم.
وی در درپایان از دیپلماتهای ایرانی خواست که به سادگی کوتاه نیایند بلکه از حق ملت ایران دفاع کنند و ترس این  که ممکن است تحریمها ادامه پیدا کنند را نداشته باشند چون این تحریمها برای ما یک رحمت است و باعث پیشرفت بیشتر کشور می شود.

  • توسن

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی